Problem med { i på Mac

Tags:    php

Hej alle

Jeg er blevet den heldige ejer af en MacBook Pro

Nu har jeg et problem når jeg skal lave tegn, jeg kan ikke finde ud af at lave { og }

Hvordan laver man dette..

Hjælp mig :)

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
{ = Alt + Shift + 8
} = Alt + shift + 9
[ = Alt + 8
] = Alt + 9

edit: du får nok også brug for:
| = Alt + i

Indlæg senest redigeret d. 05.10.2011 13:16 af Bruger #3427
mange mange tak. Du har lige med det samme fået en stemme op :)

hvis du går ind i "indstillinger ->tastatur" og slår "vis tastatur og....i menu bar" til (tror nok det er sådan, min mac er på eng, ik dansk)

så kan du se layouted sådan her:
http://imageshack.us/photo/my-images/833/charspl.png/ - ved at holde nogen modifier keys nede (Alt etc)

Og ellers kan man jo også holde alt, shift og/eller cmd nede og tæve igennem tastaturet indtil man har fundet det tegn man skal bruge... Garanterer at har man først gjort det et par gange, får man hurtigt lært de nødvendige genvejstaster. :)

Indlæg senest redigeret d. 05.10.2011 14:04 af Bruger #10216
Og tillykke med med købet, håber du bliver lige så glad for den, som jeg blev for min da jeg skiftede fra windåse. :)

Martin

Jeg er allerede MEGA glad.. :D
Det køre bare som en leg og synes bare det er så meget bedre end windåse :D

Nu er jeg også så ejer af en macbook pro, og ja den er god, men syntes dog også stadig at windows er fint. :)

{ = Alt + Shift + 8
} = Alt + shift + 9
[ = Alt + 8
] = Alt + 9

edit: du får nok også brug for:
| = Alt + i

Har ledt efter "|" knappen i 5 måneder, TAK!

Er blevet tvunget til en Mac Book Pro igennem firmaet og haft den i omkring et år. Og den er ikke bedre eller mere stabil end windows på Asus, Hp, Acer og hvad der ellers er. Ubuntu som jeg blev tvunget fra er dog det mest stabile jeg har haft.......ever.

t